jueves, 18 de diciembre de 2014

DESFENT un trosset meu.


PRESENTACIÓ DE TREBALL REALITZAT





Vos presente el meu treball artístic, potser l'espectador al veure els meus quadres camine per les esbosses del desorde, encarant-les com el que busquen ser: una producció en la trobada entre dos metodologies fonamentalment complementàries: formalitat i espontaneïtat.

En ells presente de forma espontània tota una trampa interior amb la finalitat de traure a la llum les meues emocions, busquen entendre una realitat més enllà de la mera visualitat, prestant més atenció al contingut que a les formes.

Per casualitat, una madeixa de línies entrecreuades em van aportar llibertat i plaer de manera ingènua, anticipant el que seria la clau de la meua obra: l'automatisme. Esta actitud lligada al surrealisme, va transformar la meua dinàmica creativa i va marcar la senda de la meua poètica personal en perfecta harmonia amb els meus anhels artístics, en els quals tracte de reflectir el meu inconscient i l'absència total dels límits entremesclant tot això pel binomi orde - desorde.



http://mariacovs.tumblr.com/



El meu treball es titula Desfer i sorgix pel meu mode d'actuar enfront del llenç, ja que durant este procés té lloc la lluita interna on passat i present en forma de nucs es desfan. És un continu joc entre límits borrosos, perquè hi ha una retòrica espontània junt amb una altra més formal i elegant. En aquest treball presente la meua part psíquica, es comprén una part terapèutica i intervé el meu cos en moviment.


Em fascina la capacitat creativa dels xiquets, el seu caràcter espontani, he investigat sobre el gest infantil i els garabats i actualment treballe en esta linea compaginant amb el màster en educació secundària. Com a docent m'interessaria transmetre una dinàmica creativa, que done lloc a què cada alumne puga desenvolupar la seua poètica personal.


Maria Coves.
Desfer VI, 2014.
120 x120 cm
Acrílic

1 comentario:

  1. Una obra intensa i que mostra molt de tu. M´agrada que la gent se implique en la seua creació artística. Sentiments.

    ResponderEliminar